Manuela Banu
CEO, Orkla Foods RomâniaManuela Banu este, începând cu martie 2008, Chief Executive Officer (CEO) al Orkla Foods România (OFR), subsidiara locală a influentului grup norvegian Orkla, și, în paralel, ocupă poziția de Senior Vice President și CEO al diviziei Orkla Food Ingredients pentru Europa Centrală și de Sud-Est.
Ceea ce o definește pe Manuela Banu este longevitatea și parcursul profesional cuprinzător în cadrul aceleiași organizații, ea alăturându-se grupului Orkla încă din anul 2002. Absolventă a Facultății de Aeronave din cadrul Universității Politehnice din București, o bază tehnică solidă, ea a migrat cu succes în zona de business, acumulând expertiză vitală în toate palierele companiei, de la Financiar, Vânzări și Marketing, până la Operațiuni și Logistică. Înainte de a prelua conducerea generală, a gestionat complexitatea operațiunilor industriale ca Director de Operațiuni, supervizând producția, logistica și procesul de integrare a unor branduri esențiale precum Ardealul. Sub leadership-ul său, Orkla Foods România și-a mărit cifra de afaceri de zece ori, crescând consistent în același timp și profitabilitatea.
Deși a trecut prin multiple crize economice, compania a crescut și s-a dezvoltat bazându-se pe focus și investiții constante în branduri locale puternice (precum Tomi, LaMinut, Linco, Ardealul sau Bunătăți de la Bunica). Menționată în Top 50 cele mai influente femei din România, Manuela Banu este invitată să inspire viitori lideri, participând ca speaker la conferințe de prestigiu .
Viziunea sa managerială este un mix echilibrat între pragmatismul specific pieței românești și integrarea valorilor nordice de sustenabilitate, etică și excelență operațională, asigurând o creștere responsabilă și continuă a companiei.